back to top
HomeSimplified Chinese诗篇 章节 - 83 - 吕振中版本 - 简体中文

诗篇 章节 – 83 – 吕振中版本 – 简体中文

诗篇 章 (Simplified Chinese Bible: Lu Zhen Zhong Version – LZZS)

1 (一首歌;亚萨的诗。)上帝阿,不要默然静息哦!不要缄默;不要寂然不动哦,上帝阿!

2 因为你的仇敌在喧嚷着呢;恨恶你的在昂首抬头呢。

3 他们设下狡滑阴谋、要害你的人民,他们彼此商议、要害你所宝藏的人。

4 他们说:“来吧,我们将他们抹除,使他们不再成国;使以色列的名不再被记得。”

5 他们同心商议,彼此结盟、要抵挡你:

6 就是以东和摩押的帐棚、以实玛利人和夏甲人(传统:以东的帐棚和以实玛利人、摩押人和夏甲人)、

7 亚扪的地界(传统:迦巴勒和亚扪)和亚玛力、非利士同推罗居的民;

8 撒玛利亚(传统:亚述)也跟他们联合,做了罗得子孙的臂助。〔细拉〕

9 求你待他们如西西拉、如耶宾、在基顺的急流河;

10 让他们像米甸人在哈律泉(传统:隐多珥)旁被消灭,成了田间的粪土。

11 求你使他们的贵族像俄立和西伊伯,使他们的公侯都像西巴和撒慕拿;

12 就是说:“我们来取得上帝的居所以为业”的。

13 我的上帝阿,使他们像滚转草,像风前的碎秸哦。

14 火怎样焚烧着森林,火焰怎样烧着了山岭,

15 愿你怎样用你的狂风追赶他们,用你的暴雨使他们惊惶。

16 愿你使他们满面羞惭,好叫他们寻求永恒主你的名。

17 愿他们永久惭愧惊惶;愿他们永受羞辱而灭亡;

18 使他们知道你、你名耶和华、惟独你是统治全地的至高者。

Pradeep Augustine
Pradeep Augustinehttps://bible.catholicgallery.org/
Pradeep Augustine is the founder of Catholic Gallery. He is a passionate Writer, An Artist, a computer geek and a part-time Blogger who loves to write a lot of contents on Catholicism in his free time. He is the founder of the Technical Blog www.GetCoolTricks.com, where he shares a lot of technical Contents. Stay connected with him on his social profiles.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!
Access Catholic Videos
Subscribe to our YouTube channel to access Mass Readings and Prayers as videos.
No Thanks