back to top
HomeSimplified Chinese何西阿书 章节 - 6 - 吕振中版本 - 简体中文

何西阿书 章节 – 6 – 吕振中版本 – 简体中文

何西阿书 章 (Simplified Chinese Bible: Lu Zhen Zhong Version – LZZS)

1 “来吧,我们回归于永恒主吧,因为他撕裂,他也必医治我们;他击伤,他也必给我们绑扎。

2 两三天后他必使我们复元,使我们起来,好在他面前活着。

3 我们来认识永恒主,竭力追求认识他;他出来、像晨曦之必现;他必临到我们像霖雨,像春雨滋润着大地。”

4 以法莲哪,我可怎样评断你呢?犹大阿,我可怎样评定呢?你们的坚贞就如早晨的云雾,又如早散的朝露。

5 因此我藉着神言人砍伐他们,我用口中说的话杀戮他们,我(传统:你)的判罚如光发出。

6 因为我喜悦坚贞,不喜悦祭祀;我喜悦人认识上帝,胜于人献全燔祭。

7 然而他们却在亚当渡(传统:‘像亚当’或‘像常人’)越犯了盟约,在那里以诡诈待我。

8 基列是作孽之人的都市,有摔倒人的脚跟满印着血迹。

9 祭司的徒党像强盗群埋伏等候着人;在路上杀戮示剑的人(以上三行意难确定),行了罪大恶极的事。

10 在伯特利(传统:在以色列家)我见了可怕的事;在那里以法莲有淫行,以色列被玷污。

11 犹大阿,给你也必有一定的收场阿。我恢复我人民之故业时,

Pradeep Augustine
Pradeep Augustinehttps://bible.catholicgallery.org/
Pradeep Augustine is the founder of Catholic Gallery. He is a passionate Writer, An Artist, a computer geek and a part-time Blogger who loves to write a lot of contents on Catholicism in his free time. He is the founder of the Technical Blog www.GetCoolTricks.com, where he shares a lot of technical Contents. Stay connected with him on his social profiles.
Access Catholic Videos
Subscribe to our YouTube channel to access Mass Readings and Prayers as videos.
No Thanks