back to top
HomeTraditional Chinese詩篇 章節 - 49 - 呂振中版本 - 繁体中文

詩篇 章節 – 49 – 呂振中版本 – 繁体中文

詩篇 章 (Traditional Chinese Bible: Chinese Union Version – CUVT)

1 (可拉子孫的詩﹐屬於指揮集。)萬族之民哪﹐你們要聽這話;人世的居民哪﹐你們都側耳聽吧!

2 無論上流下流﹐富足貧窮﹐一概要聽。

3 我的口要講論智慧;我的心所沉吟的乃是明哲。

4 我要側耳聽箴言﹐我要用琴解開我的難題。

5 在患難的日子﹑我的詭詐敵人的奸惡四面圍著我﹐我何必懼怕呢?

6 那些倚仗資財﹑自誇財富多的人﹑

7 一個也不能買贖自己(傳統:買贖一個弟兄)﹐不能將贖價交給上帝﹐

8 使他永久活著﹐不見冥坑;因為贖他(傳統:他們)牲命的價值極貴﹐他只好永遠罷休﹐勿圖自贖。

9

10 他必看見智慧人死去﹐愚頑人和畜類人一概滅亡﹐將他們的資財留給別人。

11 他們的墳墓(傳統:臟腑)永做他們的家﹐代代做他們的住處:他們以自己的名稱自己的地。

12 但人是不能久居於富貴的;他好似終被宰割的牲口一樣。

13 這便是信賴自己者的行徑﹐是慶幸自己所得者的結局。〔細拉〕

14 他們如同羊群被派定下陰間;死亡必牧養他們;使他們直下墳墓(同詞:早晨);他們的形體必消滅﹐陰間必做他們的居所。

15 只是上帝總要贖救我的性命脫離陰間的掌握﹐因為他必收納我。〔細拉〕

16 你見人發財﹑家增豪富﹐你可不要懼怕;

17 因為他死的時候﹑甚麼也不能帶走;他的財寶並不能隨他下去。

18 他活著時雖祝賀自己﹐〔他(傳統:你)利己﹑人雖稱讚他(傳統:你)〕﹐

19 他(傳統:你)還要歸到他歷代祖宗那裡﹐永不見光。

20 人是不能久居於富貴的;他好似終被宰割的牲口一樣。

Pradeep Augustine
Pradeep Augustinehttps://bible.catholicgallery.org/
Pradeep Augustine is the founder of Catholic Gallery. He is a passionate Writer, An Artist, a computer geek and a part-time Blogger who loves to write a lot of contents on Catholicism in his free time. He is the founder of the Technical Blog www.GetCoolTricks.com, where he shares a lot of technical Contents. Stay connected with him on his social profiles.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!
Access Catholic Videos
Subscribe to our YouTube channel to access Mass Readings and Prayers as videos.
No Thanks