back to top
HomeTraditional Chinese詩篇 章節 - 83 - 呂振中版本 - 繁体中文

詩篇 章節 – 83 – 呂振中版本 – 繁体中文

詩篇 章 (Traditional Chinese Bible: Chinese Union Version – CUVT)

1 (一首歌;亞薩的詩。)上帝阿﹐不要默然靜息哦!不要緘默;不要寂然不動哦﹐上帝阿!

2 因為你的仇敵在喧嚷著呢;恨惡你的在昂首抬頭呢。

3 他們設下狡滑陰謀﹑要害你的人民﹐他們彼此商議﹑要害你所寶藏的人。

4 他們說:「來吧﹐我們將他們抹除﹐使他們不再成國;使以色列的名不再被記得。」

5 他們同心商議﹐彼此結盟﹑要抵擋你:

6 就是以東和摩押的帳棚﹑以實瑪利人和夏甲人(傳統:以東的帳棚和以實瑪利人﹑摩押人和夏甲人)﹑

7 亞捫的地界(傳統:迦巴勒和亞捫)和亞瑪力﹑非利士同推羅居的民;

8 撒瑪利亞(傳統:亞述)也跟他們聯合﹐做了羅得子孫的臂助。〔細拉〕

9 求你待他們如西西拉﹑如耶賓﹑在基順的急流河;

10 讓他們像米甸人在哈律泉(傳統:隱多珥)旁被消滅﹐成了田間的糞土。

11 求你使他們的貴族像俄立和西伊伯﹐使他們的公侯都像西巴和撒慕拿;

12 就是說:「我們來取得上帝的居所以為業」的。

13 我的上帝阿﹐使他們像滾轉草﹐像風前的碎秸哦。

14 火怎樣焚燒著森林﹐火燄怎樣燒著了山嶺﹐

15 願你怎樣用你的狂風追趕他們﹐用你的暴雨使他們驚惶。

16 願你使他們滿面羞慚﹐好叫他們尋求永恆主你的名。

17 願他們永久慚愧驚惶;願他們永受羞辱而滅亡;

18 使他們知道你﹑你名耶和華﹑惟獨你是統治全地的至高者。

Pradeep Augustine
Pradeep Augustinehttps://bible.catholicgallery.org/
Pradeep Augustine is the founder of Catholic Gallery. He is a passionate Writer, An Artist, a computer geek and a part-time Blogger who loves to write a lot of contents on Catholicism in his free time. He is the founder of the Technical Blog www.GetCoolTricks.com, where he shares a lot of technical Contents. Stay connected with him on his social profiles.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!
Access Catholic Videos
Subscribe to our YouTube channel to access Mass Readings and Prayers as videos.
No Thanks